facial treatment

kara vanner. dethar inlagget blir det forsta att publiceras i denna blogg i jag-form.

ikvall bestamde jag (lisa) mig for att lyxa til tillvaron har i bangkok lite. jag gick till nagot slags spa-stalle. det borjade med en swedish oil-massage, en avslappnande men stundtals smartsam upplevelse. men det var som det skulle vara liksom.
sedan fortsatte jag med ett liten asniktsbehandling, nagonting som visade sig vara en ganska sa marklig upplevelse.

min ansiktsbehandlare borjade smorja in mitt ansikte med sa manga som 5 olika kramer, och efter det lade hon nagonslags peelingmask och gav mig en liten ansiktsmassage. so far so good.
sedan borjade jag hora ett markligt ljud. nu utsatte hon min hud for nagonting som kan liknas vid damsugning. med en mini damsugare sog hon tag i min hud och damsog omkring. huden liksom sogs upp i den lilla suggrejen, en ytterst marklig kansla. sedan satte det en lufttrycknagonting rakt i mitt ansikte och gick vidare till nasta vakumgrej. en liten tunn slang som aven denna sog tag i min hud, men iblandslappte sa att konstiga ljud uppstod. an an gan, markligt.
sedan skulel huden goras ren och det gjorde val lite ont skall jag erkanna, och aterigen behandlades mitt lilla ansikte med inte mindre an 5 olikakramer och oljor. sedan foreslog de att jag skulle ta en ansiktmask som skulle vara bra for min hud, och jag var lattovertalad for tio minuter senare borjade jag inse att jag inte kunde rora mitt ansikte alls. jag borjade bli lite radd. nar de skulle fa bort denna mask fran mitt ansikte bande och drog de, och slutresultatet blev en gipsliknande mask av mitt ansikte, liknandes de man gor pa dagis for att sedan farglagga, som lag brevid mig och sag obehaglig ut. de skrattade at mig under typ hela behandlingen for att jag formodligen sag ganska chockad ut.
efterat var mitt ansikte lagom vullet och lagom rodflackigt. men jag hoppas att det skall vara rent och fint och lent som en barnrumpa imorgon eller nagot sadant.

sa kan det ga nar man skall ha en spa-kvall pa khao san road mina vanner.
eller, det kan sakert ga mycket mycket varre egentligen.
men det var kul!

Kommentarer
Postat av: Bengta

Andrea, du borde veta att man kan hamna var som helst om tuk-tuken är för billig. Men visst är det kul att åka? Som Erica sa när vi var i Bangkok - "Mamma det här är roligare än på Liseberg" om att åka Tuk Tuk alltså. Du borde även känna igen några av Buddorna, föräven vi såg MÅNGA när vi var där. Kul att ni har det bra - ta vara på er.

2009-03-13 @ 23:18:04
Postat av: Anni

Härligt med lite lyx Lisa!

2009-03-14 @ 22:55:59
Postat av: Andrea

Ja men med var budget sa far man ta sant ibland, det kan inte hjalpas. Och ja, det ar faktiskt lite som LIseberg, fast mer pa riktigt.

2009-03-15 @ 02:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0